Saturday, June 4, 2011

Jodoh.

Jodoh seperti rezeki, ia telah ditentukan. Namun, kita tidak tahu apa yang telah ditentukan oleh Allah. Dengan berpegang pada hakikat itu kita diperintahkan-Nya agar berusaha.Carilah jodoh yang baik, carilah rezeki yang baik dengan jalan yang baik juga. Siapa jodoh kita? Berapa banyak rezeki kita? Dan bila? Itu bukan kerja kita. Itu ketentuan Allah. Milik kita hanya usaha


_____________________________________________________


Alhamdulillah. lama lama. sy dh tau.bila kita dekat dengan Allah.banyak benda yg tenang. kadang-kadang baru sy perasan. org yg saya jumpa ibarat cermin diri sendiri.pasangan kita.perangai lebih kurang kita.cermin diri sendiri.


Dulu.saya ramai kawan lelaki.sy ada bff lelaki. sikit sikit saya tinggalkan mereka. sy focus kan pada seorang. pasangan saya cermin saya.mcm mana saya.mcm tu lah dia.

Saya berubah.insyaAllah.usaha sy ke arah berubah dan berubah.byk lagi yang kena belajar.super banyak.ilmu tidak akan habis untuk dipelajari.belajar dan belajar.insyaAllah insyaAllah.


oh and utk hero2,

Bukan tidak berkawan langsung.tp cukup lah dengan gf =). bff sy adalah sang suami.*soon.

yang belum sy tahu bila =D. tp doa.jawapan semua.insyaAllah ;).


_____________________________________________________


"Yang penting bukan siapa isterimu / suamimu semasa kau nikahinya, tetapi siapa dia setelah menikah denganmu. Jadi, janji Allah tentang lelaki yang baik untuk wanita yang baik bukan hanya berlaku pada awal pernikahan, tetapi di pertengahannya, penghujungnya malah sepanjang jalan menuju syurga"


________________________


=).

No comments: