Wednesday, December 31, 2008

HAI KAWAN, TAHNIAH BERJUMPA ORANG YANG BETUL

Semalam malam menghabiskan masa di pakli. temankan dira sebenarnya. untuk berjumpa seorang kawan lain. bg berbual ttg beberapa perkara. lama sedikit. seorang kawan lagi dtg. Mmg agak lama tidak bertemu. smpai la dia sudah berkahwin. yang menjadi tnda tnya kami. kenapa kawen tk bgtau ni.

lama sedikit. dia pn bercerita..

Kawan yg kini isteri org -

" waktu 1st time aku jmpa suami aku. dia ckp
" i tau. u yang akan jadi isteri i nanti. i tau u la org dia "

(gila sweet. bila laki ckp cmtu. dh tentu tentu perempuan rasa safety. tp market tu penting. =p.so jualan mahal tetap berlangsung.)

"lama. 6 bulan dia kejar aku. and finally aku rasa. mmg dia lah org yang aku tunggu"

lama sedikit dia diam. mahu imbau cerita dulu
lelaki tu berjanji utk kahwin dgn kawan sy ini 3 tahun yg lalu.
and finally

"lepas 3 tahun, laki aku ckp lagi skali. apa yg dia ckp 3 tahun lepas. - i nak jmpa family u. i nak kawen dgn u "

(speechles. dn ckp tk ready nk kawen lagi. )

tapi. disebabkan semangat si lelaki. dan lelaki tu takut kehilangan dia .

"aku setuju. dan skrng. aku rasa heaven gila. sbb aku dh ada suami. mana aku pergi ada org protect. bila org tackle aku. aku rasa safety utk protect diri. sbb aku aada suami. aku ada suami yang sedia utk gagal dan berjaya dengan aku. aku ada suami yang sanggup ada tanggujawap sama2."

"sekarang suami tkde ngan aku. ada di luar kota. dia balik nnt. aku nak anak la"

lepas tu dia tnya aku

"puspa. kerja ke anak?"

aku : dua dua lah. anak. kalau dh rezeki.terima saja *senyum. kalau kerja tp hati kata nak anak. tapi tangguh sbb nk kerja.nnt. mcm. tk best pulak (sbb kawan aku ni ye ye nak ada anak. bagus =). anak tu rezeki kan? )

"a ah kan. bulan 2 ni aku nak cuba la. aku nak anak"

aku : yeah. good luck =).

*Perbualan itu berhenti. kerana sudah 1pagi. balikkk adik2 sebelum mak marah.ekeke.

*kawan2 aku ramai dh kawen. so topic ni selalu jadi bualan. utk golongan single macam aku ni. akan jadi pendengar dan akan tersenyum apabila ada cerita comel dr mereka.

and yes. belum ada yang berani. berkata serius sebegini dgn aku. sbb tu aku single. and iya juga. aku rasa belum berjumpa org yang betul2 serius suka aku.

lepas dgr cerita kawan aku ni. aku trfikir. sepanjang 23 tahun hidup aku. belum aku jmp lelaki yang berani berkomitmen dgn satu relation yang dibina. blm ada lelaki yang berani ckp

" i nak u. i nak kawin dgn u." .. belum ada.

mungkin sbb dulu aku terlalu muda untuk itu. tp last skali aku ada bf pn age 20. skrng dah 3 tahun . kerja reject org. bila aku rasa. dia tidak seberani yang aku inginkan.

aku akan happy bila. atleast.
- si lelaki berani menyatakan .dia sanggup berkomitmen. dia akan kahwini aku.dn kumpul duit utk ke arah itu. ( God. aku belum pernah jmpa lagi. i wish akan ada)
- si lelaki concern dn ada prasaan takut kehilangan aku.
- si lelaki bekerja keras. untuk masa depan. dan dia tahu tujuan dia .adalah untuk masa depan. dan untuk princess yang akan jatuh bangun bersama dia.

dan aku untuk usia sekarang, aku rasa mmg muda. tp aku perlu utk tahu hati budi dia. dan aku akan selalu berjanji
- untuk terus belajar hari hari aku. untuk menjadi seorang yang dewasa.
- bekerja dan mengumpul uang utk tujuan masa depan dan dikongsi bersama org pilihan.
- aku bukan org yg terlalu bergantung. tp mungkin sbb manja. jd (lu pikir la sendiri)
- aku akan sayang kauuu. smpai bila2 sbb aku tknak buang masa dh. 3 tahun aku kosong. sbb aku belum yakin utk satu perhubungan yang serius.
- sekarang bukan kerana terdesak. tp sumpah. aku mmg bersedia untuk berkomitmen ttg perhubungan. cepat atau lambat. bukan yg aku kisahkan. cuma semoga aku ditemukan dgn org yang betul.

Amin...

4 comments:

sophie said...

puspa..jom kawen 1 pelamin.takde la malu.kekeke

. said...

hahaha. jom =p.

Anonymous said...

puspaaaaaa....
baru terbacaaa...
;D
i doakan u kawen cepat!
lets join the club bebeh!

. said...

diot : cane ble jmpa ni.ekeke.(muka malu) tengs. i wishhhh ;))