Friday, December 4, 2009

Memang tk boleh fikir pasal kawen sekarang

Sbb blm ready mental dan fizikal.
dah tu.
jgn treat mcm dh kawen. ada setengah org bukan peminat itu semua.

nak bgtau pasangan.yg kita selesa dgn dia.
yg kita mmg nk jaga dia.tk susah pn kalau niat tu ikhlas.

  • Selalu remind pasal kebaikan.
  • Tak perlu kasih syg yg tidak di restui Allah.selagi belum dihalalkan.jagala pasangan kalian baik²
  • Selalu ambil berat satu benda yg perempuan suka. Mama tk pernah gagal untuk ini.cuba aku senyap satu hari waktu bkeje atau berkursus.mengelupur mak aku cal aku.nk tanya aku selamat ke tak.haha..i love you mamaa :)
  • aku pernah pulang lewat.mama akan cal dn text utk remind aku "adik.jaga diri." atau. "adik jgn lewat sgt.awk tu perempuan". dn aku akan tersenyum.waalaupun kadang² sentap.tp aku rasa.perlu ada reminder mcm tu supaya aku tak tersasar.
  • Alhamdulillah.aku rasa aku kuat untuk menjaga diri.aku harap aku terus kuat.
  • Supaya tak tersasar.aku mau ada bf yg boleh slalu ingtkan aku ttg kisah nabi yg baik². yang mengajar aku tentang agama. yang menghargai kebaikan aku.dn tegur kekurangan aku. aku tau sekarang sukar. Allah itu adil.kalau berusaha. tidak mustahil untuk ada.insyaAllah. (tk berani terlalu berharap.kadang² cabaran dtg.dn mungkin aku kena terima siapa pn utk aku.Aku redha.tp skrng.aku rasa ruang masih ada.)
  • kunfayakun.
  • muhasabah diri.
  • berdoa tanpa henti.
  • Semoga kita semua dilindungi dunia dan akhirat.

Assalamualaikum.

No comments: