Sunday, August 24, 2008

Al-Fatihah pada mereka =(

Al Fatihah untuk arwah WIWI (24ogos,2.30pagi)

Jam 2 30 pagi, 24 Ogos 2008. rupanya hp sy berbunyi msg. tp sy sdah tidor. Di msg itu tertulis 'salam.sahabat kita mohd fedlye baru je hembuskan nafas terakhir td.andai ada arwah hutang sila beritahu dan halalkan segala makan minum juga salah silap y arwah pernah lakukan.alfatihah'

Sy membaca sms itu pada pukul 8.30pagi. mula gusar. dn sy msg abg wiwi ingin kepastian.tidak smpai hati rasanya mahu tanya pada eima apa yg trjadi. dn akhirnya si abg memberitahu msg itu mmg betul.sy mahu kepastian lagi.dn sy msg azwa.azwa jga memberitahu perkara yg sama.akhirnya sy percaya.

sy jadi tk keruan. dn mula mencari kenalan yg mengenali eima.untuk ke ppum. dn akhirnya kami tiba.(sy dira dan suhana)

sy jumpa naz.dn sy dpt lihat dia tidak byk berckp.dn kelihatan resah.. sy tahu apa dirasa seorg abang. .anda perlu selalu tabah.hilang patah kata sy .selain mengatakan agar dia terus sabar dan tabah.

sy hanya mampu menasihat kamu eima. Tuhan sayangkan arwah wiwi.kamu tabah.sentiasa ingat ALLAH ITU ADIL. apa yang terjadi pasti ada sebabnya. ALLAH ITU PEMURAH DAN PENGASIH.

mendengar cerita kamu eima. sy jadi terharu. dn rasanya air mata berkali kali juga sy kesat.=( sy sedih. sy sedih melihat kamu sedih.sy sedih utk kamu. kamu jangan down .janji dgn sy oke. sy sedih utk apa yang berlaku.sy doakan kamu tabah eima. sy tahu hampir seluruh dari bahagian hati kamu.adalah milik arwah. sy faham apa kamu rasa. sy hampir hilang patah perkataan.apa yg mampu sy kata pada kamu. sy hanya boleh berulangkali mengingatkan kamu agar terus tabah.

tidak salah utk kamu slalu ingt pada arwah wiwi. selalu lah mendoakan dia .dan selalulah membaca yasin dn al fatihah utk dia. itu adalah hadiah yang arwah wiwi akan selalu dgr dn terima di sana..

selalu tabah eima. kepada kalian. alfatihah kepada wiwi. Semoga Allah memberkati dan melindungi arwah wiwi di sana.Amin.

AL FATIHAH UTK ABG ZIZI
BTW ABG ZIZI IS MY GUD FRENS. KTE PENAH G CAMPING SAMA2 DAN BERGAMBAR BERSAMA. N I ALSO PERNAH SUKE U . (=


BUT PTG SEMALAM BEFORE ASAR .


ABG ZIZI LELAH .DAN MENINGGAL.


AWALNYE DIA PERGI .


DOAKAN ROH DIA AMAN DI SANA


PUSPA WILL NEVER FORGET U ABG ZIZI


OUR MEMORIES IS ALWAYS D HATI (=


I M GONNA MISS U ABG ZIZI


SAYA SENTIASA DOAKAN ABG ZIZI BAHAGIA DI SANA


SAYE SGT SEDIH UTK INI ;(


P/S : nanti puspa upload pic abg zizi kt sini . saya akan remember awak selalu ..



Al-Fatihah utk Arwah Zack yg telah 2 tahun pergi



Puspa wangi!.masih terngiang ngiang panggilan arwah pada sy ;(. bila cerita p.ramlee keluar.Arwah slalu cal sy dan beritahu.puspa wangi awk di tv ;) .sy rindu suara kamu.Arwah sahabat yg baik.Beliau meninggal tiga hari selepas arwah nenek sy meninggal ;(.Sy ingt lagi.waktu itu.sy mahu pulang ke Shah Alam.pulang setelah tok di kebumikan.Masih sedih lagi hati sy.Tiba tiba saya mendaapat panggilan dr si adik.baru shj abang(arwah) berpesan pada sy supaya tgk tgk kan adiknya.yg junior sy di unisel.dn sy bersalaman.sambil berkata 'InsyaAllah'. Panggilan di mulakan dgn tangisan..Rupanya zack telah meninggal.Sakit paru2 katanya.Terlalu kuat bekerja tanpa rehat.Punca beliau pergi ;-(.tangisan si adik.menarik sy utk menangis juga.Sy ingt lagi waktu itu.sy di kedai makan.Sy dn dia menangis.ibu bapa menenangkan.



'Tak apalah dik.Allah syg abg awk.dia org baik.Allah syg org baik.Doakan dia ya dik.' .Ini sj pesan terakhir sy pada waktu itu. Semoga kamu tenang Zack.Sy selalu mendoakan kamu.Amin.



Al Fatihah utk arwah Kamalia.



Dia classmate sy di Unisel.Happy saja.slalu dgr gelak dia.She s friendly person.Sy pergi ke hospital kelang apabila mendapat tahu dia kemalangan jalan raya.Tenat kata mereka.Sy pergi.Ibu telah letih menangis barangkali.Diam di kerusi.Ayah arwah.Baca yassin di tepi kerusi.Lebih tragis lagi bila sy dpt tahu dia anak tunggal.Pasti ini dugaan hebat utk ibu bapa arwah.Sabar yah makcik.Itu yang sy ungkapkan.Sambil memeluk.;(


Tabahlah makcik.Allah sayangkan dia.Doakan dia di alam yang baru.Amin.


AL Fatihah utk Arwah Nurin Jazlin



Td 21 Sept 2007,8pm---tgk berita.Liputan pasal adik ni. ;- (. Imam juge menangis.mungkin mengenangkan kekejaman atas adik ni.Sy sendiri menitik2 air di mata yg mulanya bertakung .akhirnya jatuh jua.Tersentuh hati .Marah dgn kekejaman ini. Marah dgn mana perginya kemanusiaan si pembunuh ;(.


Tenanglah adik .Pasti dpt si pembunuh kamu itu.Yang salah.Pasti mendapat hukuman akhirnya.Allah itu maha adil.Tunggu saja saatnya.sy yakin tk lama.msti ada tangkapan di buat.


Moga family kamu tabah ya.Sy doakan Nurin pergi dgn tenang.Amin.



13 mei 2008



saya baru kehilangan tokcik saya ;-(.


sedih.spt baru hari ni sy berckp dgn tokcik saya. jujurnya.hanya tnggal tokcik sahaja generasi selepas ibu saya yang tinggal.tp kini dia telah kembali ke ramatullah.


skrng tnggal generasi abah dan mama sahaja.takutnya meniti hari tua ;.takutnya bila kehilangan.takutnya bila sendiri yg bakal menghadapi mati.ajal ada di mana-mana.kita sndiri tidak tahu. tokchik meninggal dengan tenang.masih teringat lagi suara tokcik slalu bertanya 'lepas raya ni bila nk mai tgk tokcik lagi' (sedih) . belum sempat raya mahu pun puasa tahun ini.kamu telah pergi.Gaji pertama saya tidak sempat sy beri pada tokcik.lalu sy sedekahkan untuk dibuat kenduri arwah untuk tokcik.semoga tokcik aman dan tenang disana.sy selalu doakan tokcik.Amin.


Beberapa tahun lepas,saya juga baru kehilangan tok saya (grandma saya)



;(,rindunya saya pada tok. Semua keluarga raapat dengan tok.ibu bapa bergilir gilir menjaga ketika hayatnya masih ada.Tok meninggal kerana sakit tua. sempat juga saya lapkan tubuhnya.suapkan makannya.pakaikan bajunya. Sempat juga beberapa kali mencium tangannya.tanda tidak mahu dia meninggalkan kami. Masih saya ingt.waktu itu telah lewat malam.makcik menelefon ibu saya.katanya tok seperti sudah dipenghujungnya.doktor telah benarkan dia pulang. Mama menangis.Saya juga.Abah memandu ..terus ke Kedah.bersama mama,abg dan saya.dalam kereta tak putus-putus berdoa.Panjangkan lah umur nenek ku. Apabila tiba sahaja.sudah penuh rumah.semua adik beradik mama juga telah berkumpul.seperti satu petanda sahaja.;( sy sempat membacakan yasin.dan berbisik 'saya sayang tok'. hingga saat akhir hidupnya.saya berada disebelahnya.begitu juga anak-anaknya.Tok pergi diiringi anak dan cucu.semoga kamu aman di sana. Saya slalu doakan tok disana.Dan akan sentiasa mendoakan ketenangan tok disana..Amin.

1 comment:

enot.midori said...

yg hidup pasti akn pergi wak

sile tabah oke.

mari masuk blog saye.kasik emel kat mespes inbox.ti saye invite keh

enotmidori.blogspot.com